11/3/2008
Ingryd
Comencem parlant de la vaga de la setmana passada. Una noia de la classe ens explica que pel matí, al programa “matins de TV3”del Cuní han sortit dos nois parlant de la vaga. Pilar Rahola i el Cuní només els atacaven dient-los que semblava fessin un míting polític.
L’Enric crítica a Pilar Rahola i la seva manera de treballar. També comenta que s’han de crear propostes possibilistes i si volem formar part del títol nou, hem de participar-hi.
Mirem els resultats de les eleccions del passat diumenge dia 9 a la pàgina web de “El País” i observem la gent que va votar en blanc (300.000 de persones) , que es el que va aconseguir ICV només a Madrid.
Ens posen en matèria, comencem parlant del “wiki”, molta gent no ha pogut escriure per que no trobava com fer-ho i per aquesta raó ens ha donat fins desprès de setmana santa per escriure-hi.
Tenim novetats al blog, podem aconseguir una entrada gratis on-line per anar a expodidàctica, una exposició d’empreses privades i universitats. Més coses, al blog personal hem de penjar una nova entrada sobre “tendències educatives”.
El pròxim dijous retornarem al cas i el treballarem en grup. Podrem discutir sobre allò escrit en el “wiki”de cadascú.
També tenim penjats uns PDF’s sobre l’educabilitat i el paper de l’educand. El tema de l’educador el farem després de setmana santa.
Seguim amb el PWP, que ens vem quedar am l’explicació de la piràmide de Maslow. L’Enric ens fa reflexionar sobre la frase “Nacemos humanos pero esto no basta, tenemos tambien que llegar a serlo”
Una noia diu que els humans ens socialitzem, però un altre noi respon què és no huma? i contesten que qui no està socialitzat no ho és, com per exemple un psicòpata.
La sociabilització ens fa humans. Si tothom pot ser humà no caldria educació, més concret, per arribar a ser un robot caldria educació. Humans ja hi naixem.
F.Savater ( filòsof entre altres coses) en el seu llibre “ valor de educar” comenta l’educació i els éssers humans. És un autor no recomanat per a pedagogs, si no per a mares i pares del món actual que tenen fills en període de formació.
Aquest autor comenta que la biologia és atzar, durant l’embaràs ja estem condicionant la vida del nadó. Els humans som moldejables, per tant som educables.
S’acaba la plasticitat? Fins als 3 anys tenim més possibilitat de canvi comenta una companya, però d’altres comenten que sempre som moldejables (educables), la teoria de les 3L dependrà d’aquesta idea.
Hem de saber distingir entre humans i persones. Els humans som un objecte d’estudi i les persones un subjecte d’estudi.
Al ser objecte, tot sembla igual, en canvi el subjecte és únic i ens fixem en cada un d’ells.
L’Enric comenta que molts problemes que hi ha actualment en l’educació provenen de la mala comunicació. A la secundaria no comparteixen codi ( normes, paraules, gestos, etc.), no s’entenen els docents i els alumnes.
El registre lingüístic ha d’estar al nivell dels estudiants, això no es baixar el nivell sinó que és millorar la relació. La Marta opina que potser són els alumnes que no volen compartir el codi.
Els educands tenen sistemes interns:
-Biològic: Part que estudien els metges. Un humà en estat vegetal estaria en aquest estat
-Cerebral: Aquesta és la part que veiem nosaltres.
-Mental: Part que estudien els psicòlegs. L’educació s’enfoca en aquest estat que està conectat amb els altres dos.
Hem de conèixer l’educand com si fos un sistema i podem enfocar millor la nostra feina.
No ens podem inventar una gran educació sense solucionar la base. Un nen cansat o amb problemes alimentaris costarà més d’educar, és a dir, problemes biològics vs problemes educatius.