divendres, 29 de febrer del 2008

Sessió 5 (26.2.08). Resum

26/2/08
Julia

En arribar a classe hi havia en Joan a l'ordinador mentre l'Enric li anava dient: - vinga, en llançem un altre? No sabia de què anava el tema fins que he vist que es tractava d'un "joc" que s'havia comentat a la classe anterior, en una assignatura de Multiculturalitat.

El "joc" s'anomenva "Xuta a un immigrant" i consistia en expulsar una persona no nativa d'Austràlia per a veure les conseqüències de la seva pèrdua, el que suposa per a l'economia del país.

-És un joc racista? -pregunta l'Enric.

poca gent es posiciona, la majoria no ho saben.


-tenim una resposta clara davant el racisme, doncs? sembla que no.

Seguint amb el tema de la multiculturalitat, vam mirar un curt per a fer-ne un estudi de cas: Una professora de secundària i una noia musulmana parlen sobre l'ús del "hiyab" a les aules. La professora li explica que dins el centre no el pot portar, donat el seu laicisme i el foment de la igualtat. Després d'alguns arguments pobres la noia decideix treure-se'l i entra a l'aula. Quan entra veu que tothom vesteix com vol: cintes, piercings, crestes...

l'expressió de la noia ho diu tot.

és en aquest moment que ens plantegem: quins són els límits de l'educació?

activitat individual:

1. l'actitut de la professora és l'adequada? per què?
2. la decisió de l'alumna és la millor que podia pendre?

activitat grupal:

- buscar un titular de premsa per a definir la situació.
- quina és la funció del professorat de secundària:ensenyar o educar?