divendres, 30 de maig del 2008

Sessió 22 (29.5.08)

29/05/08. Últim dia de classe.
David

Subtilment he sigut empès vers la responsabilitat d’estar atent tota l’hora de classe, no comentaré si ha sigut fàcil o no això ho deixo a les vostres ments pertorbades.

Només començar l’Enric ha confirmat i subratllat la seva obsessió malaltissa per la política. No ens oblidéssim d’això a l’examen!

Continguts de la classe: Continuació de les reformes educatives contemporànies.

• Idea central de les reformes : Es tendeix cap a una educació més integradora, universalitzadora.

• És dolent que hi hagin canvis en el sistema educatiu? NO, si no canvia el sistema educatiu no canvia la societat però darrera ha d’haver un moviment social per a justificar aquest canvi. A les reformes que hi ha hagut fins ara els hi mancava una part important i és que s’han fet sense una avaluació prèvia dels sistemes educatius anteriors i aquí és on radica el perill de la politització de qualsevol reforma educativa. Si no existeix un diagnòstic amb dades i opinions d’experts no s’està tenint en compte els resultats obtinguts; tampoc s’ha complert allò de que ha de ser un procés obert ja que no hi ha hagut debats públics, ni sindicats, ni moviments pedagògics ni, per suposat, alumnes, pares o professors varen poder opinar sobre les reformes.

• S’ha fet una crítica a la LOE sobre el fet de que amb aquesta llei no s’ha volgut recuperar la importància dels processos de participació i implicació dels consells escolars dins dels instituts. S’ha dit que hi ha hagut un retrocés del paper educatiu dels instituts; “estan més per ensenyar mates que per educar, això ho fan els pares”.

• Hem parlat dels 3 principis de tota reforma educativa:
1.- Estabilitat (política, professional i econòmica)
2.- Un projecte clar en valors i coherent amb aquests
3.- Ha de ser un procés obert (participació dels implicats, receptiu als canvis i revisable)

Per acabar, recordar una frase cèlebre d’un tal E.P.: “ Tenim el què tenim perquè som el què som”... important recordar-ho de cara al dia 19.

David M.H. “Últim dia de classe: qué sents? al.legria; el problema del sistema educatiu és que es celebra el final de les classes i no l’inici.”