dijous, 3 d’abril del 2008

Sessió 11 (1.4.2008). Resum

1.4.08
Víctor M.

L’EDUCADOR

Qui pot educar?
A classe s’han proposat varies característiques d’un educador: que tingui coneixements, ètica, experiències, habilitats...pro no acaben de definir be la persona que pot educar. Com ja va quedar clar a classe, es indiferent que el que transmeti sigui algú “bo” o “dolent”, el que es important en aquest fet és la capacitat d’aquesta transmissió d’informació. El poder i l’autoritat. Aquestes dos característiques formen com a resultat la influencia. Per un educador, l’equilibri entre aquestes dos característiques és clau en l’èxit de la seva tasca. El poder provoca obediència , obligada o no, sobre els seus alumnes, mentres que l’autoritat es un terme mes ambigu, el qual forma part de la pròpia personalitat de l’educador. L’autoritat es constant en el transcurs d’un educador? Com es crea l’autoritat? Un professor pot inspirar autoritat en alumnes de 10 anys pro no als de 17. Doncs es pot dir que l’autoritat depèn molt també de l’educand. Que es el que ha de fer un professor per crear autoritat? Ser molt comprensiu amb els alumnes, ser molt exigent o ser molt intransigent? Arribats aquest punt es pot entendre que la visió clàssica de l’educador era molt més efectiva. Ja que el domini d’aquestes situacions amb un sol alumne era molt més assequible. Doncs actualment, es la pròpia capacitat, del professor, de moure al seu tarannà l’alumnat ,obligant-lo a readaptar-se, el que el definiria com a un bon educador? Es podria dir manipulador. Pro jo no m’atreveixo a dir que, en aquest cas, sigui ni un acte “bo” ni “dolent”.