12.2.08
Laura S.
A l'última classe de teoria es van debatir el que veiem com els principals problemes de l'educació. Es van exposar uns quants:
Es va comentar que els estudiants no surten preparats de la ESO ni del Batxillerat per afrontar una carrera. Derivan d'aqui la qüestió de què és estar preparat, sent aquest un tema molt subjectiu. Aquesta preparació ve determinada per una falta d'habits, que la universitat, com s'afirmava " no és el mismo rollo".
Un problema important és clarament, també, segons es va parlar, el rendiment acadèmic. Es va fer referència al informa Pisa: estudi fet per la OCDE ( Organització mundial per la cooperació i el desenvolupament econòmic) amb mostra alumnes de 15 anys. Es va qüestionar que si la preparació pel rendiment acadèmic es feina de l'escola simplement o si hi intervenen altres factors.
Seguidament es va comentar que els problemes que s'estaven posan en debat eren els que surtien pels medis i es va discutir quin era el motiu pel qual succeïa això.
Altres problemes plantejats van ser el Bullying, el qual afecta de manera notable als alumnes i surt als medis per alarmisme i "morbo". També surt als medis el problema de la immigració el qual pot ser enfocat de dues maneres i és important veuren les dues, la política i el problema d'immigració en sí.
El tema de l'anglès, es va discutir, relacionantlo directament amb el pla bolonya, però relacionantlo també amb l'esforç necessari per part de l'estudiant. " l'anglès és necessari si es vol ser competent en un futur, i això s'ha d'acceptar".
Relacionat amb el tema de l'esforç també es parla d'uns fills massa consentits, és a dir, un problema pel que fa l'educació familiar. Falta exigència, encara que no s'ha de conforndre la famosa "mano dura" amb el fomentament de l'esforç.
I per últim es parla d'una necesitat de renovament i reforma. Tan per part de noves reformes educatives com per part del professorat, cal un renovament d'aquest.